Sunday, January 16, 2011

--- hUjAn ---



HUJAN..?
choopppppp!
bukan kumpulan HUJAN yang bawa lagu BILA AKU SUDAH TIADA tu...
maksud aku....HUJAN a.k.a RAIN...
dan bukan RAIN pelakon yang macho lagi kacak tu....

intro :

HUJAN...
hujan kan rahmat. Itu yang biasa kita dengar....dengan hujan. bumi menjadi lebih subur dan hijau....

HUJAN juga membawa seribu makna kepadaku...

"Kesian awak..." Aku mengangkat muka. Kemudian tersenyum. "Tak apa..." Aku menahan kesejukan. Aku dapat merasakan tanganku menggigil akibat kesejukan. 'Malam ni mesti demam.' Itulah aku. Kena hujan jer, malam mesti demam...."Kita beli payung jer ya..." Aku menggeleng. "Tak apa...dah nak sampai da pun kan..." Aku berlari meninggalkannya di belakangku..."Tunggu.." Aku berhenti. Aku lihat raut wajahnya sarat dengan rasa bersalah. Aku tersenyum. "Saya ok, awak jangan risau..". Kemudian baru dia tersenyum. Dia meletakkan tangan kanannya di atas kepalaku. Aku pelik. Kenapa. Aku lihat dia tersenyum. "Payung saya kecik jer...harap awak dapat berteduh di bawahnya..." Aku tersenyum kemudian tunduk. Terasa hangat air mata mengalir pipiku..dia sendiri pun basah, namun masih tetap ingin memayungiku dengan tangannya....
emm....salahkah aku menyayangiku kerana keihklasannya itu...??



Sekarang....
Aku hanya mampu melihat hujan yang berguguran 
dengan seribu satu kenangan yang tidak terungkap dengan kata-kata..

Sekarang....
tiada tangan lagi yang akan memayungiku ketika aku kebasahan...

dan Sekarang juga....
aku ditinggalkan berseorangan seperti sebelumnya,
meniti hari dengan kesepian di sudut hati...
dan hanya mampu melihat hujan yang membasahi bumi dengan 
kenangan cinta semalam...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...