Monday, November 15, 2010

Chipot Chedut...

Berapa dalamkah cintamu padaku? Adakah sedalam jurang Mariana? Atau hanya dipinggiran, bak kata penyanyi tu..entah, aku pun tak ingat..
Setinggi mana kasih sayangmu padaku? Setinggi gunung Everest? Atau setinggi Gunung Berapi Karakatoa, yang boleh memuntahkan isinya pada bila-bila masa? Atau adakah seperti banjaran, walaupun rendah namun berpanjangan.....
Seberat mana kesetiaan yang akan ku terima daripadamu? Seberat mata memandang atau seberat sekor cicak kubing?
Berapa megahertz (mz) gelombang bunyi yang kau gunakan untuk kau menyatakan "I LOVE YOU" padaku? Seperti Radio Era fikirku mungkin.......atau paling kurang, Hot Fm..
Selaju manakah kehadiranmu disisiku saatku memerlukanmu? Atau adakah aku akan menangis dan meraung sepuasnya, baru kau datang membawa secebis kain untukku mengesat hingus? isk.....
Berapa pantas pergerakan mu untuk mengejarku tika aku merajuk denganmu? The Flash ? Superman ? Tidak..Kau hanya membiarkan aku pergi dan mencari sendiri damai di hati....
Mampukah kau menahan impuls dengan jumlah daya yang tinggi daripada kelukaan itu mendekatiku? Namun, aku juga yang terluka sebelummu, baru kau sedar akan kesakitan ku alami....
Adakah tenaga yang kau gunakan untuk meyalakan bara cinta kita mampu bertahan untuk selamanya? Aku harap begitu....tak pun, kau tuang minyak tanah bagi mempercepatkan pembakaran dan menghasilkan haba bagi menghangatkan dinginnya hubungan kita ini......
Berapakah jumlah isipadu airmata yang telah kau gugurkan untukku? Tak ada bukan.....kerana, DIRIKU BUKAN INSAN KAU CINTAI.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...