Sunday, October 10, 2010

Facebook | HaNna HagEmaru

Kisah bermula...

"Thanks add"..ayat pertama darinya untukku. Dari situ aku mengenalinya. Masa tu, aku jer pas clash dengan 'marka' aku yang dulu. Mengenalinya merupakan kenangan yang tak dapat ku lupakan. Dia merupakan pelajar universiti yang berada berdekatan dengan maktabku. Rasa berbunga-bunga tatkala mengenalinya. Dia pandai main gitar. Dia mainkan lagu untukku. Berbunganya ati ku saat tu. Dia melamar cintaku setelah sebulan dia bekerja keras untuk mendapatkan hatiku..

You're my everything
The sun shines above you make the blue bird sing
The star that twinkle way up in the sky
Tell me I'm in love

Aku menerima huluran kasihnya itu. Aku yakin, dia mampu mengubati lukaku dengan menyokongku dari segenap ruang, waktu dan rasa yang menghantuiku. Sesungguhnya, mengenali dirinya, memberiku nafas baru agar mempercayai wujudnya cinta. Telah ku nyatakan kepadanya, bahawa diriku mempunyai banyak kekurangan. Aku bersyukur sangat-sangat, dia dapat menerima seadanya aku. Aku mula menyayanginya. Aku yakin dengan perasaanku sesungguhnya aku menyayanginya. Aku pekakkan telingaku apabila kawan-kawanku mengatakan aku layak dapat yang jauh lebih baik darinya. Aku menyanginya dengan menerima dirinya seadanya dirinya seperti mana dia menerima seadanya aku.


Namun, panas tidak sampai ke petang. Hujan turun membasahkan Bumi.


Kusangkakan panas berpanjangan
Rupanya gerimis, rupanya gerimis mengundang
Dalam tak sedar ku kebasahan


Cintamu bagai embunan pagi. hilang tatkala mentari.



Berseri indahnya bagai pelangi
Berkembang mekarlah bunga-bunga di hati
Namun ku tiada juga begini
Hujan turun melanda dan bunga gugur ke bumi

Cintamu sesegar embunan pagi
Semakin resah menanti terbit mentari
Hangatnya yang membakar, mengeringkan
segala keindahan yang penuh kepalsuan

Engkau yang aku sayangi
Siakan hidupku ini
Lautan madu ku beri
Engkau racuni

Ku sedari hina diri ini
Kosong tiada bererti
Biarlah diriku pergi
Ku ubati lukaku sendiri

Ku cuba gagahi bahu sendiri
Biarpun sayapku telah tiada lagi
Namun ku tak berdaya menghadapi
Di dalam kegelapan bimbang tersungkur lagi

Oh Tuhan kau teguhkanlah keimanan
Untukku tempuhi suratan kehidupan
Walaupun di hati rasa terkilan
Tapi apakan daya semua takdir Tuhan

Aku menangis kehilangannya....

Setelah sekian lama
Memendam cinta dihati
Berkasih indah kurasa
Merindu orang di sayang

Tak sangka hatiku diluka
Sewaktu kasihku berbunga
Engkau pergi tanpa kata
Kerana mu ku tersiksa

Oh... pilu dihati
Menyiksa batin tersiksa
Terkenang apalah nasibku
Tak pernah rasa bahagia

Mengemis kasih orang
Tak sedar siapakah diri
Yang menumpang di sudut hati
Tak tahu orang dah tak sayang

Walaupun tak ku rela
Kehilangan mu sayang
Bersama air mata
Ku lepaskan kau pergi

Andainya dapat kau rasa
Kepiluan dihati ini
Bagaikan terbakar api
Semarak pedih terasa
Bila kekasih menghilang
Perginya tiada berpesan
Ku menangis kerana mu



Sekarang, aku hanya mampu melihat kebahagiaannya dan mendoakan yang terbaik untuknya. Biarlah dia berbahagia dengan wanita pilihannya. Aku tidak akan mencarinya lagi, kerana dirinya memang tidak ditakdirkan untuk diriku walaupun cuma sesaat. Mencintai tak semestinya memiliki. Semoga dia berbahagia di atas penderitaanku......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...