Saturday, October 13, 2012

anak ke-2 :)

bismillah.. arini, aku terbaca satu post kat fb kawan..so aku share, sbb sgt berkaitan n kena ngn aku..benda ni just perkongsian semata2, kalo ada yg terasa, kebetulan jer kot...post kali ni berkaitan ngn ANAK no.2 dalam keluarga..sbb aku anak no.2.. :) ...
(gambaq d atas xda kaitan noh...saja2 jer letak..hehehe) --->ANAK MANJA EMAK ♥ sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu---> (ye ke anak emak?..aku rasa aku lagi rapat ngn ayah..kalo mak, abang aku ag rapat rasanya...)-----> ANAK DEGIL Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan---> (yg ni aku setuju..hehe..bak kata kawan aku, degil nak mampos..kepala batu, ati batu..wpun ati batu, dlm ati ada taman bungan dandelion tau...muahahaha!..ngee~)----> TAK PANDAI PUJUK memang anak no 2 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)-----> (ni aku setuju jugak ni..aku x reti nk pujok, sapa majok ngn aku,mmg makan ati berulam jantung..kalo aku pujok, makin parah jdnya..ekekekekekeke!..sbb tu aku perlukan lelaki yg SGT penyabar.hehe)---> BERCINTA dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D -----> (agak la...)----> HITAM / PUTIH Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi----> (kena sgt kat batang hidung aku..hehehe~)----> HATI Anak no 2 ni juga nampak aje keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur----> BERDIKARI Very independent.memang betul.tp kalau terlebih independent pun payah.mudah bergaul.very take care----> (aku nak tunjuk kt org yg aku boleh buat!..bukan sbb nak menunjuk or takbur, tp aku nk buktikan, aku mampu n boleh buat apa yg org lain bleh wat :D)--> ARAHAN Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang----> (boleh..kalo kena ngn cara...kan ada demokrasi :)) --> PEMAAF & CARING tidak dinafikan anak no 2 ni pun pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah-----> PAKAIAN Nak semua up to date.semua nak kemas... sekian..tu jer aku nk kongsi..kalo kurang tu, maaf la ye..kta sama2 belajar dr kesilapan n kekurangan...wasalam :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...